Komputery z przystępnego przedziału cenowego

 

Pośród początkujących gamerów często pojawiał się dość błędny pogląd, iż maszyny gamingowe bywają bardzo drogie. Przekładało się to najczęściej na ich postrzeganie podzespołów które nie osiągały pewnego progu cenowego, które uważane były całkiem niesłusznie za sprzęt o gorszej jakości. Razem z drużyną przekonaliśmy się na własnej skórze iż części tańsze wcale nie muszą być gorsze, a w wielu przypadkach przewyższają markowe podzespoły zarówno osiągami jak i solidnością.

Budżetowe komputery gamingowe

komputer dla gracza do 4000 złPodczas składania komputera, nowi gracze zazwyczaj brali pod uwagę atrakcyjny wygląd wizualny i cenę, pomijając często opinie użytkowników czy recenzje, bardzo często tworzone przez zawodowych gamerów i komputerowców z dużym doświadczeniem. Tańsze podzespoły, będące często licencjonowanymi kopiami, tworzonymi przez producentów sprzętu komputerowego, często nie posiadały najbardziej wpadającego w oko wyglądu, aczkolwiek nie odstawały parametrami od swoich drogich pierwowzorów, choć oczywiście zdarzały się i takie części, które były tanimi kopiami o bardzo niskiej jakości i możliwościach. Po uwzględnieniu opinii i recenzji często okazywało się, iż można było bardzo łatwo złożyć komputer dla gracza do 4000 zł który wcale nie odstawał szybkością i osiągami od sprzętu droższego nieraz i trzykrotnie. Osobom mniej rozeznanym w sprzęcie komputerowym doradzano skorzystanie z usług salonów komputerowych, składających sprzęt na zamówienie, wedle specyfikacji. Wielką zaletą owych salonów było przede wszystkim doświadczenie pracowników, często gamerów z wieloletnim stażem. Każdy komputer mógł być złożony wedle określonego pułapu cenowego z uwzględnieniem parametrów poszukiwanych przez zamawiającego. Mogła być to maszyna o bardzo dużej szybkości, dużym magazynie danych lub dość wyśrodkowana, aczkolwiek w każdym przypadku nadawała się doskonale do grania w najnowsze tytuły bez większych problemów.

Oprogramowanie było kolejnym dość pomijanym elementem, który w sprzęcie gamingowym był niezwykle ważny. Akceleratory graficzne i aplikacje zmniejszające zużycie zasobów systemowych umożliwiały znaczne przyśpieszenie pracy sprzętu posiadającego nawet przeciętne parametry, a w nieco lepszych konfiguracjach pozwalały na osiągnięcie pełni możliwości. Każdy komputer złożony na zamówienie mógł od startu posiadać takie aplikacje, skonfigurowane tak, by zapewniały największą możliwą wydajność systemu bez zużycia nadmiernej ilości zasobów komputera, a tym samym spowolnienia pracy jego podzespołów.