Pokrowce na pojazdy terenowe

Samochody terenowe były znacznie większe niż pojazdy osobowe, więc trudniej było do nich znaleźć pokrowce, odpowiadające ich wymiarom. Niewiele firm wypuszczało bowiem pokrowce specjalnie przeznaczone do pojazdów terenowych, skupiając się przede wszystkim na samochodach sportowych i osobowych. Mimo iż nasze terenówki przeznaczone były do intensywnej jazdy po offroadzie i jako takie, konserwowane były na bieżąco, postój pomiędzy sezonami nie służył ani karoserii, ani też układom wewnętrznym.

Szczelne pokrowce do samochodów garażowanych

pokrowiec do samochoduOgromna większość pokrowców nie była szczelnie zamykana, gdyż przede wszystkim miała służyć do ochrony karoserii samochodu przed zakurzeniem. Pojazdy garażowane zazwyczaj osłaniano zwykłymi plandekami materiałowymi, choć nie zapobiegały one zakurzeniu tak dobrze, jakbyśmy chcieli. Dzięki pomocy kolegów z zaprzyjaźnionych drużyn offroadowych, często mających ten sam problem z garażowaniem samochodów pomiędzy sezonami, trafiliśmy w końcu na pokrowiec do samochodu terenowego, idealnie spełniający wszystkie wymagania. Sam pokrowiec wykonany był z tkanin syntetycznych, całkowicie wodoszczelnych i wodoodpornych, więc mógł być z powodzeniem używany do samochodów garażowanych na zewnątrz. Tkanina użyta do produkcji pokrowca pozornie podobna była do brezentu, z jakiego wykonywane były tańsze odmiany pokrowców na pojazdy osobowe, choć była zauważalnie lżejsza i wytrzymalsza, o wiele lepiej znosząc długotrwałe wystawienie na warunki pogodowe. Nie przepuszczała powietrza w ogóle, więc dodatkowo chroniła też przed zapyleniem samochodu. Równie dobrze zabezpieczała również przed uszkodzeniami spowodowanymi bardzo intensywnym nasłonecznieniem, blokując światło niemal całkowicie dzięki bardzo ciasnym splotom tkaniny, dodatkowo uszczelnionej preparatami impregnującymi. Najbardziej niespotykaną, a jednocześnie największą zaletą pokrowca była możliwość bardzo dokładnego okrycia podwozia pojazdu.

Większość pokrowców chroniła bowiem wyłącznie karoserię, pozostawiając odkryte podwozie, mogące ulec korozji po bardzo długim pozostawieniu pojazdu na zewnętrznym miejscu parkingowym. Ten model pokrowca umożliwiał również osłonę spodu pojazdu, i posiadał bardzo wygodne, a jednocześnie mocne, wiązania, zabezpieczające pokrowiec przed poruszeniem w trakcie garażowania pojazdu. Pokrowce te nie odbiegały ceną zbytnio od bardziej konwencjonalnych odmian, i były tylko nieznacznie droższe, z racji większej powierzchni i lepszych materiałów z jakich zostały wykonane.