Polecani hipnoterapeuci leczący alkoholizm

Najlepsi terapeuci uzależnień posiadają często wieloletnie doświadczenie w leczeniu alkoholizmu oraz narkomanii. Pacjenci mogą skorzystać  szerokiej oferty leczenia stacjonarnego. Powstaje jednak zasadnicze pytanie, czy prowadzona terapia jest w każdym przypadku skuteczna. W końcu większość osób uzależnionych po pewnym czasie po opuszczeniu ośrodka znowu wraca do swojego nałogu. A gdyby tak skorzystać z metody alternatywnej takiej jak hipnoza?

Czy za pomocą hipnozy można wyleczyć alkoholizm?

skuteczne leczenie alkoholizmu hipnoząNa całym świecie nie brakuje osób, które maja problem z uzależnieniem od alkoholu i innych substancji odurzających. Alkohol dla wielu osób staje się odskocznią od szarej codzienności, rozluźnia i pozwala na dobrą zabawę w towarzystwie. Pity regularnie zwiększa ryzyko popadnięcia w uzależnienie. Trudno właściwie jednoznacznie ocenić, kiedy kończy się bezpieczne picie, a kiedy zaczyna picie szkodliwe, które potencjalnie może prowadzić do wielu poważnych konsekwencji zdrowotnych. W przypadku alkoholizmu charakterystycznymi objawami jest odczuwanie silnego przymusu picia, utrata kontroli nad ilością spożywanych trunków oraz zespół abstynencyjny. Do tego jeszcze zaliczyć należy koncentrację na picu oraz utratę własnych zainteresowań. Istnieje wiele skutecznych metod leczenia alkoholizmu. Nie wszystkie z nich są równie skuteczne w przypadku każdej osoby. Zawsze istnieje spore ryzyko, że alkoholik po zakończeniu terapii wróci do nałogu. Skuteczne leczenie alkoholizmu hipnozą cieszy się dużym zainteresowaniem wśród specjalistów oraz pacjentów, którzy szukają rożnych alternatyw. Przede wszytkim dzięki wprowadzeniu w stan transu właściwy hipnozie można dotrzeć do trudnych emocji, które normalnie są hamowane przez różne mechanizmy obronne. Nie ulega wątpliwości, że dzięki sesjom terapeutycznym prowadzonym przez certyfikowanego hipnotyzera można pozbyć się lęków i napięć, a to z kolei pomaga w prowadzeniu trzeźwego życia bez nałogów. Warto jednak wybrać sprawdzonego klinicystę, który posiada stosowny certyfikat poświadczający jego wiedzę oraz kompetencje. Z całą pewnością w leczeniu alkoholizmu hipnoza nie powinna stanowić jedynej formy terapii, a jedynie jej uzupełnienie.

Światowa Organizacja Zdrowia słusznie utrzymuje, że alkoholizm to poważna choroba, która jest postępująca ma charakter chroniczny. Alkoholizm prowadzi niechybnie do rozpadu najbliższych związków oraz do utraty zdrowia fizycznego oraz psychicznego. Czy istnieją skuteczne metody leczenia? Jedną z nowatorskich i zarazem skutecznych metod terapii uzależnień jest hipnoza.