Proces fachowej regeneracji wtrysków

Wtryskiwacze są jednym z elementów silnika, które należy zregenerować albo wymienić na nowe po przebiegu w granicach od 150 do 250 tysięcy kilometrów. Nie jest to tani element, a dodatkowo w wielu przypadkach konieczne jest zajęcie się wszystkimi wtryskiwaczami jednocześnie. Często mówi się o wysokim poziomie skomplikowania współczesnych silnikach. Jeszcze kilkanaście lat temu w większości układów Common Rail stosowano wtryskiwacze elektromagnetyczne. Obecnie są to przeważnie modele piezoelektryczne, które są znacznie lepsze.

Informacje na temat regeneracji wtrysków piezoelektrycznych

fachowa regeneracja wtrysków piezoelektrycznychDostępne na rynku wtryskiwacze piezoelektryczne są zarówno znacznie lepsze, jak i znacznie droższe, aniżeli modele elektromagnetyczne. Wszystkie najpopularniejsze firmy, które zdominowały rynek wtryskiwaczy, oferują modele obu typów. Należy mieć jednak świadomość, iż układy wtryskowe są zróżnicowane nie tylko w obrębie jednej marki, ale także modeli. Dodatkowo jednym silniku, nawet posiadającym podobną moc, może być dwóch różnych dostawców wtryskiwaczy. Zasadniczo wtryskiwacze rzadko się psują, znacznie częściej ma miejsce ich zużywanie. Wynika to przede wszystkim ze stosowania słabej jakości paliwa. Jako najczęstsze objawy uszkodzeń wtryskiwaczy uznaje się nierównomierną prace na niskich obrotach, problem z rozruchem samochodu, słabsze osiągi silnika czy czarny dym z rury wydechowej. Nie w każdym przypadku taki objaw musi oznaczać awarię wtryskiwacza, jednak warto sprawdzić taką ewentualność, aby uniknąć w przyszłości wyższych kosztów. Powinna nas zainteresować wyłącznie fachowa regeneracja wtrysków piezoelektrycznych. Teoretycznie regeneracja, która jest wykonana w sposób prawidłowy oraz kompletny, pozwala na przywrócenie sprawności wtryskiwaczy w 100%. Istotna jest więc jakość wykonania takiej usługi. Po wykonaniu pomiarów i zdemontowaniu wtryskiwaczy, należy umyć poszczególne elementy oraz sprawdzić, które z nich są sprawne, a które wymagają wymiany. Jeżeli dana część jest dostępna, następuje jej wymiana, po czym składa się wtryskiwacz oraz ponownie dokonuje pomiarów. Konieczne jest także nadanie indywidualnego kodu, na podstawie którego serownik będzie działał prawidłowo z wtryskiwaczem.

Ceny regeneracji są zróżnicowane i mogą wahać się w zależności od warsztatu. Rozwiązanie to sprawdza się zwłaszcza w przypadku drogich wtryskiwaczy albo takich, w przypadku których różnica między ponoszonym kosztem naprawy oraz nową częścią jest znaczna. Modele piezoelektryczne nadają się do naprawiania tak samo jak elektromagnetyczne, pod warunkiem, że części do nich są dostępne na rynku. Niestety wielu producentów nie widzi dla siebie korzyści w sprzedaży części do wtryskiwaczy i w niektórych przypadkach regeneracja nie będzie możliwa.