Skuteczny content marketing

Skuteczny content marketing

W dobie mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy YouTube, promowanie własnej marki bardzo często ogranicza się do zamieszczania reklam wyłącznie w tych portalach. Tymczasem spychane na margines blogi i fora internetowe mogą być skutecznym źródłem pozyskiwania klientów. Dzieje się tak za sprawą content marketingu, czyli strategii marketingowej mającej na celu budowanie długotrwałych relacji pomiędzy firmą a klientem. Polega ona na wprowadzaniu do sieci atrakcyjnej i wartościowej treści, a następnie promowaniu jej za pomocą podejmowania różnych działań.

Jak wygląda dobry content marketing?

content marketingWbrew pozorom to nie sama treść jest najistotniejsza, lecz właśnie to, jak ją rozdystrybuujemy. Content marketing zakłada bowiem interakcję z odbiorcą, na której buduje zaufanie własnej marki. O czym należy pamiętać, trzeba zadbać o to, żeby treść była prosta, zrozumiała, wiarygodna i konkretna. Naszymi odbiorcami są bowiem nie tylko eksperci w danej dziedzinie, lecz także nowicjusze, którzy będą poszukiwali informacji pozwalających im się wdrożyć w temat. Weźmy, na przykład, branżę muzyczną – zaawansowani gitarzyści dokładnie wiedzą, gdzie szukać dobrego sprzętu i jak o niego dbać, natomiast ci początkujący będą potrzebowali porady, wskazania właściwej ścieżki niemal w każdej sprawie. Dlatego właśnie fora internetowe stają się doskonałym miejscem do tego, żeby dotrzeć do wielu odbiorców jednocześnie – aktywne i rzetelne wypowiadanie się na różne tematy pod szyldem własnej marki buduje jej wiarygodność oraz zmniejsza dystans do klienta. Co więcej, rozpoznawalność danej firmy wśród pozostałych forumowiczów wzmacnia jej autorytet w sieci, dzięki któremu potencjalny klient chętniej wejdzie w podlinkowany odnośnik do wpisu blogowego dotyczącego konkretnego tematu. W ten sposób tworzona przez markę treść trafia do większego grona odbiorców, zwiększając tym samym szanse na sukces. Jednak na tym nie koniec… Aktywne działanie w sieci staje się doskonałą okazją do lepszego poznania swojej grupy docelowej. Wiele firm działa, nie mając nawet pojęcia na temat tego, jaki jest ich klient – to poważny błąd.

Żeby prowadzić skuteczną sprzedaż, trzeba znać potrzeby konsumenta, a najlepszą do tego okazją jest wchodzenie z nim w interakcje. Podtrzymanie odpowiedniej relacji pozwala na zbudowanie zaufania, na którym opierają się dalsze działania, w efekcie których dochodzi do sprzedaży oraz pozyskiwania kolejnych klientów. Zwiększenie aktywności w sieci zapewnia ponadto marce dużą „klikalność”, co przekłada się także na jej pozycję w wyszukiwarce.

Zapraszamy na: Content Marketing Pikseo Toruń

Dodaj komentarz

Close Menu